Labels

vineri, 11 noiembrie 2011

Si eu despre cainii maidanezi...

 Update: Am gasit acest articol scris mai profi decat al meu si exprima exact parerea mea despre acest subiect!

Pentru ca mi-am facut blogul de mai putin de 1 saptamana nu ma astept sa am cititoare fidele :) (cele care v-ati conectat cu GFC sunteti niste scumpe si va multumesc). Sa spunem ca imi permit sa scriu despre un subiect sensibil, foarte actual  -  vesnic actual: CAINII MAIDANEZI, tocmai pentru ca nu prea ma citeste lumea.

Voi incepe prin a spune ca eu am o fobie incredibila de caini. Nu stiu daca e din cauza ca sunt mai micuta ca statura, dar cainii maidanezi ma inspaimanta. Mdeah... am folosit acest cuvant fiindca imi este extrem de frica de ei.
Merg pe strada, observ 1 caine mai mare  sau 2 de marime medie si ma opresc/ fac cale intoarsa.
Incepe sa latre un caine la mine, ma blochez.
Incepe sa latre un caine si alearga spre mine, intru in panica, imi bate inima foarte puternic si nu mai pot sa respir -  mi s-a intamplat de 2 ori, dar din fericire eram cu cineva care l-a speriat.
Acestea in conditiile in care nu am fost muscata pana acum de niciun caine.


Vreau sa subliniez ca imi este frica de cainii comunitari, si nu de cei de rasa, cu stapan. Despre acestia din urma stiu ca nu sunt turbati, violenti, ca au fost oarecum dresati si ca traiesc cu om in casa.

Nu stiu daca voi ati observat care este impresia pe care si-o face un strain despre Romania/ Bucuresti. Cei cu care am interactionat eu (mai mult in interes de serviciu) remarca 2 lucruri: mult verde si caini maidanezi. Sunt uimiti nu de numarul alarmant de caini comunitari care umbla prin zone centrale in capitala ci de simplu fapt ca acestia exista. Am intrebat o persoana care locuieste in Londra ce se intampla cu cainii fara stapan acolo. Raspunsul a fost ca acestia sunt foarte rari, dar atunci cand e cazul, sunt prinsi si dusi la the pound.

Stiti ca in SUA cainii de la pound pe care nu ii vrea nimeni sunt eutanasiati? In capitalele civilizate din  Europa gasesti caini in Barcelona, Bucuresti si Atena.  Credeti ca in rest toata lumea e mare iubitoare de caini si ii tine in casa?

Chiar cred ca a dog lover nu ar fi de acord cu cainii vagabonzi care impanzesc strazile si parcurile. Mai bine sa nu fie, decat chinuiti, in frig, fara mancare, batuti.
Face cineva jogging? Eu am incercat... nu am reusit... dar am ars ceva calorii fugind de caini.

Ce solutii sunt?

Cea mai des auzita solutie este sa se organizeze adaposturi pt caini in care acestia sa fie ingrijiti. Perfect de acord cu voi... dar nu cred ca ati observat cat de multi caini sunt. Unde sa ii tii pe toti? Asta este o solutie pentru viitor, cand cainii vagabonzi vor fi intr-un numar foarte mic pentru a putea fi ingrijiti in aceste adaposturi.

Eu sustin orice solutie de eliminare a cainilor de pe strazi. Adaposturi, insule pustii, desert, eutanasiere... orice numai sa nu mai exite caini maidanezi pe strazi. Vreau sa merg pe strada fara a exista la orice pas riscul sa fiu atacata de caini!

O sa imi spuneti ca oamenii sunt mai periculosi decat caini... Poate, dar raul pe care ti-l fac oamenii este ilegal si se pedepseste prin lege. Un om in mod constient iti face un rau - are putere de discernamant si de a alege. Un caine te ataca instinctivl, fara motiv.

Am gasit pe blogul lui Cabral un post pe aceasta tema si am ramas socata de ce cred unii oameni.
Din cauza cui stau pe strada si musca oamenii? nu tot din cauza romanului care ii da drumu, ii bate si`i arunca`n drum morti de foame… sau chiar ii omoara…credeti ca daca sunt niste cainii nu au suflet
Cainii maidanezi/ vagabonzi in cele mai multe cazuri NU au avut niciodata stapan - prea putini sunt cei care s-au nascut  cu stapan. Majoritatea (90%) a celor care au caine, au unul de rasa sau combinatie intre rase si nu il vor da in strada cand se plictisesc de el.

la urma urmei cel mai bn ar fi sa se faca un adapost .. cum e in AMERICA…special de animale… dar vorbesc prostii aici :) ))…. e diferenta mare intre RO si americani :) ))….. mai avem multe de invatat …. poate poate cu ajutoru` lu D-zeu pana in 2020 ne`om ridica si noi ca americani…
Cum spuneam mai sus, in toate statele civilizate (SUA, MB etc.) cainii fara stapan sunt eutanasiati dupa 30 de zile daca nu ii adopta nimeni.

Ceea ce iubitorii de animale nu constientizeaza este ca exista numerosi oameni care OMOARA caini in chinuri - ii bat, ii otravesc etc. Nu sunt de acord cu aceasta metoda, este inumana - eutaniserea se face fara ca animalele sa sufere.Revin cu intrebarea: Preferati sa traiasca in chinuiri, fara casa, fara mancare, fara stapan, batuti si adresati la orice pas sau sa nu fie deloc?

Stiu ca nu sunteti de acord cu mine, ca toata lumea iubeste caini. De ce nu ii luati in casa daca ii iubiti asa mult? Stiu si ca unii fac asta - am vecine care tin 3-4 caini in apartamente minuscule, in care se formeaza adevarate focare de infectie si de gandaci. Administratorul scarii nu poate face nimic, doar sa cheme deratizarea mai des.

In ultimii ani numarul cainilor comunitari din Bucuresti a explodat - daca acum 4 ani erau haite de 4-5 caini, acum sunt de 15-17 caini. Cazuri contrete: Cora Lujerului si sos Kiseleff pe langa parc.

Dupa inca 4 ani ce se va intampla?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu